BROS MEDIA
Adeep Oberoi
Lelieplein 13-c
3202he, Spijkenisse,
The Netherlands
brosmedia.nl@gmail.com
Tel: +31 (0)6-1984 2967
De laatste stap in elke strategie is de belangrijkste: het analyseren ervan. Je weet pas hoe een video presteert als je de bijbehorende statistieken bekijkt. Wat zijn de weergavetellingen? De wachttijden? De shares en likes en reacties? Elk netwerk biedt verschillende sets metrische gegevens, dus het is belangrijk te weten wat deze zijn.
Begin met het vergroten van uw publiek met Video Marketing Analytics.
Het produceren van een interessante en boeiende video kost tijd, planning en discipline om deze te bewerken.
In plaats van video na video te produceren in de hoop dat een van hen uw doelgroep zal aantrekken, kijk dan naar uw videomarketinganalyses. Door te leren van de prestaties van uw oude video’s, kunt u een succesvolle video maken die mensen willen bekijken en delen! Wilt u meer inzichten, neem dan contact met ons op via ……….
Op dit punt weet u hoe u een video moet maken en waar u deze moet hosten. U bent klaar om aan de slag te gaan, toch? Niet helemaal. Voordat je erin duikt, moet je je videodoelen definiëren, zoals besproken in Strategie en planning, en de beste statistieken identificeren om te bepalen of je die doelen hebt bereikt.
Hoewel er veel manieren zijn om het succes van uw videoadvertentie te meten, kunnen bepaalde statistieken nuttiger zijn, afhankelijk van wat u probeert te begrijpen. Hoe dan ook, we hebben enkele van de nuttigere videomarketingstatistieken naar voren gebracht die u in de gaten moet houden:
Wie vormt uw publiek?
Waar bevindt uw publiek zich?
Hoe lang kijkt het publiek naar uw video’s?
Welke apparaten en browsers gebruiken ze om uw inhoud te bekijken?
Hoe is uw betrokkenheid?
Werken uw call-to-actions?
Leveren uw videocampagnes een hoge ROI op?
Informatie is macht! Gebruik de analyses om inzicht te krijgen in het type persoon dat interactie heeft met uw video. Informatie over uw doelgroep, zoals hun geslacht, leeftijd, burgerlijke en economische status en taal, kan belangrijk zijn bij het personaliseren van uw inhoud. Dit type personalisatie helpt de gewenste doelgroep naar uw inhoud te trekken. Google en YouTube maken dit gemakkelijk door u gedetailleerde demografische gegevens over bezoekers te geven.
Het identificeren van de geografische locatie van uw publiek is ook een geweldige manier om uw inhoud te personaliseren. Verschillende regio’s hebben verschillende interesses en trends; Als u deze verschillen begrijpt, kunt u uw inhoud op een nog dieper niveau personaliseren om nieuwe klanten aan te trekken.
Een van de beste manieren om de effectiviteit van uw videomarketinginspanningen te meten, is door eerst de weergaven van uw video bij te houden. Hoe hoger het aantal weergaven, hoe beter. Op de meeste sites, zoals YouTube, kunt u eenvoudig op “Analytics” klikken om toegang te krijgen tot deze gegevens.
Zouden we het niet allemaal geweldig vinden als ons publiek onze video van begin tot eind zou bekijken? Hoewel dit helaas niet het geval is, is het echt waardevolle informatie om precies te weten hoe lang de gemiddelde kijker naar je clip gaat kijken! Als ze alleen de eerste 5 seconden kijken, zorg er dan voor dat je de belangrijkste informatie in dat tijdsbestek opneemt..
Als u precies ziet welke apparaten en browsers worden gebruikt, krijgt u meer informatie over uw publiek en kunt u video-inhoud en CTA’s maken die resultaten opleveren. Als u bijvoorbeeld ziet dat het grootste deel van uw betrokkenheid afkomstig is van mobiele apparaten, kan het aanpassen van de inhoud om deze mobielvriendelijker te maken de betrokkenheid echt vergroten.
Het is belangrijk om precies te begrijpen hoe uw kijkers omgaan met uw inhoud.
Niet elke videocampagne heeft hetzelfde doel, maar alle videocampagnes moeten specifieke doelen in gedachten hebben. Als uw publiek uw CTA grotendeels negeert en niet doorklikt, moet u waarschijnlijk een andere tactiek proberen. Google wijst erop dat het hebben van een heleboel weergaven er misschien leuk uitziet, maar het vertaalt zich misschien niet in meer verkopen als ze niet op de CTA klikken.
Alle bovenstaande statistieken zijn belangrijke prestatie-indicatoren die laten zien of je video’s een hoog rendement op investeringen of ROI opleveren. Door met deze analyses rekening te houden, kunt u realistische doelen stellen voor elke videocampagne en bepalen of deze doelen worden bereikt.
Adeep Oberoi
Lelieplein 13-c
3202he, Spijkenisse,
The Netherlands
brosmedia.nl@gmail.com
Tel: +31 (0)6-1984 2967